Читаемый в среду первой седмицы великого поста

Песнь 1

Ирмос: Покровитель и Помощник бысть мне во спасение, Этот мой Всевышний, и прославлю Его, Всевышний отца моего, и вознесу Его, славно бо прославися.

[Помощник и Покровитель явился мне ко спасению, Он Всевышний мой, и прославлю Его, Всевышнего отца моего, и превознесу Его, потому что Он празднично прославился.]
(Исх. 15, 1-2)

Припев: Помилуй мя, Боже, помилуй мя.

От молодости, Христе, заповеди Твоя преступих, всестрастно небрегий, унынием преидох житие. Темже кличу Ти, Спасе: поне на конец спаси мя.

[С молодости, Христе, я пренебрегал Твоими заповедями, всю жизнь провел в страстях, беспечности и нерадении. Исходя из этого и взываю к Тебе, Спаситель: не смотря на то, что при смерти спаси меня.]

Повержена мя, Спасе, пред враты Твоими, поне на старость не отрини мене во преисподняя тща, но прежде финиша, яко Человеколюбец, даждь ми прегрешений оставление.

[Поверженного пред вратами Твоими, Спаситель, не смотря на то, что в старости, не низринь меня в преисподняя, как невоздержанного, но прежде смерти, как Человеколюбец, даруй мне оставление прегрешений.]

Достаток мое, Спасе, изнурив в блуде, безлюден есмь плодов благочестивых, жаден же кличу: Отче щедрот, предварив Ты мя ущедри.

[Расточив достаток мое в распутстве, Спаситель, я чужд плодов благочестия, но, ощущая голод, взываю: Папа Милосердный, поспеши и умилосердись нужно мною.]

В разбойники впадый аз есмь помышленьми моими, целый от них уязвихся сейчас и исполнихся ран, но, Сам ми представ, Христе Спасе, исцели.

[По помыслам моим я человек, попавшийся разбойникам; сейчас я целый изранен ими, покрыт язвами, но Ты Сам, Христос Спаситель, приди и исцели меня.]
(Лк. 10, 30)

Священник, мя предвидев мимо иде, и левит, видев в лютых нага, презре, но из Марии возсиявый Иисусе, Ты, представ, ущедри мя.

[Священник, увидев меня, прошел мимо, и левит, видя меня в беде обнаженного, презрел; но Ты, воссиявший от Марии Иисусе, прииди и умилосердись нужно мною.]
(Лк. 10, 31-32)

Припев: Преподобная мати Марие, моли Всевышнего о нас.

Ты ми даждь светозарную благодать от Божественнаго более Промышления избежати пети и страстей омрачения усердно Твоего, Марие, жития красная исправления.

[Даруй мне, Мария, ниспосланную тебе более Божественным Промыслом светозарную благодать — избежать мрака страстей и усердно прославить красивые подвиги твоей жизни.]

Слава, Троичен: Пресущная Троице, во Единице покланяемая, возми бремя от мене тяжёлое безнравственное и, яко благоутробна, даждь ми слезы умиления.

[Пресущественная Троица, Которой мы поклоняемся как Единому Существу, сними с меня тяжелое бремя безнравственное и, как Милосердная, даруй мне слезы умиления.]

И сейчас, Богородичен: Богородице, Надежде и Предстательство Тебе поющих, возми бремя от мене тяжёлое безнравственное и, яко Владычица Чистая, кающася приими мя.

[Богородице, Помощь и Надежда всем прославляющих Тебя, сними с меня тяжелое бремя безнравственное и, как Владычица Непорочная, прими меня кающегося.]

Песнь 2

Ирмос: Вонми небо, и возглаголю, и прославлю Христа, от Девы плотию пришедшаго.

[Внемли, небо, я буду возвещать и прославлять Христа, пришедшего во плоти от Девы.]

Поползохся, яко Давид, блудно и осквернихся, но омый и мене, Спасе, слезами.

[От невоздержания, как Давид, я пал и осквернился, но омой и меня, Спаситель, слезами.]
(2 Цар. 11, 4)

Ни слез, ниже покаяния имам, ниже умиления. Сам ми сия, Спасе, яко Всевышний, даруй.

[Ни слез, ни покаяния, ни умиления нет у меня; Сам Ты, Спаситель, как Всевышний, даруй мне это.]

Погубих благолепие и первозданную доброту мое и сейчас лежу наг и стыждуся.

[Погубил я благообразие и первозданную красоту мое и сейчас лежу обнаженным и стыжусь.]

Дверь Твою не затвори мне тогда, Господи, Господи, но отверзи ми сию, кающемуся Тебе.

[Не затвори предо мною сейчас дверь Твою, Господи, Господи, но отвори ее для меня, кающегося Тебе.]
(Мф. 7, 21-23; 25, 11)

Внуши воздыхания души моея и очию моею приими капли, Спасе, и спаси мя.

[Внемли, Спаситель, стенаниям души моей, прими слезы очей моих и спаси меня.]

Человеколюбче, хотяй всем спастися, Ты воззови мя и приими яко благ кающагося.

[Человеколюбец, желающий всем спасения, Ты призови меня и прими, как Благий, кающегося.]
(1 Тим. 2, 4)

Припев: Пресвятая Богородице, спаси нас.

Пречистая Богородице Дево, Едина Всепетая, моли прилежно во еже спастися нам.

[Пречистая Богородице Дева, Ты Одна, всеми прославляемая, усердно проси о отечественном спасении.]

Иный. Ирмос: Видите, видите, яко Аз есмь Всевышний, манну одождивый и воду из камене источивый древле в пустыни людем Моим, десницею единою и крепостию Моею.

[Видите, видите, что Я — Всевышний, в древности ниспославший манну и источивший воду из камня народу Моему в пустыне — одним Своим всемогуществом.]
(Исх. 16, 14; 17, 6)

Видите, видите, яко Аз есмь Всевышний, внушай, душе моя, Господа возмутительна, и удалися прежняго греха, и опасайся яко неумытнаго и яко Бога и Судии.

[Видите, видите, что Я — Всевышний. Внимай, душа моя, взывающему Господу, покинь прошлый грех и убойся как Бога и праведного Судию.]

Кому уподобилася еси, многогрешная душе? Токмо первому Каину и Ламеху оному, каменовавшая тело злодействы и убившая ум безсловесными стремленьми.

[Кому уподобилась ты, многогрешная душа, как не первому Каину и тому Ламеху, жестоко окаменив тело злодеяниями и убив ум безумными рвениями.]
(Быт. 4, 1-26)

Вся прежде закона претекши, о душе, Сифу не уподобилася еси, ни Еноса подражала еси, ни Еноха преложением, ни Ноя, но явилася еси убога праведных судьбы.

[Имея в виду всех, живших до закона, о душа, не уподобилась ты Сифу, не подражала ни Еносу, ни Еноху через преселение духовное, ни Ною, но была чуждой судьбе праведников.]
(Быт. 5, 1-32)

Едина отверзла еси хляби бешенства Всевышнего твоего, душе моя, и потопила еси всю, якоже почву, плоть, и деяния, и житие, и пребыла еси вне спасительнаго ковчега.

[Ты одна, душа моя, открыла пропасти бешенства Всевышнего собственного и потопила, как почву, всю плоть, и дела, и жизнь, и осталась вне спасительного ковчега.]
(Быт. 7, 1-24)

Припев: Преподобная мати Марие, моли Всевышнего о нас.

Всем усердием и любовию притекла еси Христу, первый греха путь отвращши, и в пустынях непроходимых питающися, и Того чисте совершающи Божественныя заповеди.

[Оставив прошлый путь греха, ты с любовью и всем усердием прибегла ко Христу, живя в непроходимых пустынях и в чистоте выполняя Божественные Его заповеди.]

Слава, Троичен: Безначальная, Несозданная Троице, Нераздельная Единице, кающася мя приими, согрешивша спаси, Твое есмь создание, не презри, но пощади и избави мя огненнаго осуждения.

[Безначальная Несозданная Троица, Нераздельная Единица, прими меня кающегося, спаси согрешившего, я — Твое создание, не презри, но пощади и избавь меня от осуждения в пламя.]

И сейчас, Богородичен: Пречистая Владычице, Богородительнице, Надеждо к Тебе притекающих и пристанище сущих в бури, Милостиваго и Сына и Создателя Твоего умилостиви и мне молитвами Твоими.

[Пречистая Владычица, Богородительница, Надежда прибегающих к Тебе и пристанище для застигнутых бурей, Твоими молитвами приклони на милость и ко мне Сына и Милостивого Творца Твоего.]

Песнь 3

Ирмос: Утверди, Господи, на камени заповедей Твоих подвигшееся сердце мое, яко Един Свят еси и Господь.

[Утверди, Господи, на камне Твоих заповедей поколебавшееся сердце мое, потому что Ты один Свят и Господь.]

Благословения Симова не наследовала еси, душе окаянная, ни пространное одержание, как следует Иафеф, имела еси на почвы оставления.

[Симова благословения не наследовала ты, несчастная душа, и не взяла, подобно Иафету, широкого владения на земле — отпущения грехов.]

От почвы Харран изыди от греха, душе моя, гряди в почву, точащую присноживотное нетление, еже Авраам наследствова.

[Удались, душа моя, от почвы Харран — от греха; иди в почву, источающую всегда живое нетление, которую наследовал Авраам.]
(Быт. 12, 1-7)

Авраама слышала еси, душе моя, древле оставльша почву отечества и бывша инопланетянина, этого произволению подражай.

[Ты слышала, душа моя, как в древности Авраам покинул почву отеческую и сделался странником; подражай его решимости.]
(Быт. 12, 1-7)

У дуба Мамврийскаго создав патриарх Ангелы, наследствова по старости обетования ловитву.

[Угостив Ангелов под дубом Маврийским, патриарх на старости взял, как добычу, обещанное.]
(Быт. 18, 1)

Исаака, окаянная душе моя, разумевши новую жертву, тайно всесожженную Господеви, подражай его произволению.

[Зная, бедная душа моя, как Исаак принесен таинственно в новую жертву сожжения Господу, подражай его решимости.]
(Быт. 22, 2)

Исмаила слышала еси, трезвися, душе моя, изгнана, яко рабынино отрождение, виждь, да не како подобно что постраждеши, ласкосердствующи.

[Ты слышала, душа моя, что Измаил был изгнан, как рожденный рабыней, бодрствуй, наблюдай, дабы и тебе не потерпеть бы чего-либо аналогичного за сладострастие.]
(Быт. 21, 10-11)

Припев: Преподобная мати Марие, моли Всевышнего о нас.

Содержимь есмь бурею и треволнением согрешений, но сама мя, мати, сейчас спаси и к пристанищу Божественнаго покаяния возведи.

[Окружен я, матерь, бурей и сильным беспокойством согрешений, но ты сама сейчас спаси меня и приведи к пристанищу Божественного покаяния.]

Припев: Преподобная мати Марие, моли Всевышнего о нас.

Рабское моление и сейчас, преподобная, принесши ко благоутробней молитвами твоими Богородице, отверзи ми Божественныя входы.

[Усердное моление и сейчас, преподобная, принеся к умилостивленной твоими молитвами Богородице, открой и для меня Божественные входы.]

Слава, Троичен: Троице Несложная, Несозданная, Безначальное Естество, в Троице певаемая Ипостасей, спаси ны, верою покланяющияся державе Твоей.

[Троица Несоставная, Несозданная, Существо Безначальная, в троичности Лиц прославляемая, спаси нас, с верою поклоняющихся силе Твоей.]

И сейчас, Богородичен: От Отца безлетна Сына в лето, Богородительнице, неискусомужно родила еси, необычное чудо, пребывши Дева доящи.

[Ты, Богородительница, не испытавши мужа, во времени родила Сына от Отца вне времени и — дивное чудо: питая молоком, пребыла Девою.]

Песнь 4

Ирмос: Услыша пророк пришествие Твое, Господи, и убояся, яко хощеши от Девы родитися и человеком явитися, и глаголаше: услышах слух Твой и убояхся, слава силе Твоей, Господи.

[Услышал пророк о пришествии Твоем, Господи, и устрашился, что Тебе угодно появиться от Девы и явиться людям, и сообщил: услышал я весть о Тебе и устрашился; слава силе Твоей, Господи.]

Тело осквернися, дух окаляся, целый острупихся, но яко доктор, Христе, обоя покаянием моим уврачуй, омый, очисти, продемонстрируй, Спасе мой, паче снега чистейша.

[Тело мое осквернено, дух нечист, целый я покрыт струпами, но Ты, Христе, как доктор, уврачуй и то и другое моим покаянием, омой, очисти, яви меня чище снега, Спаситель мой.]

Тело Твое и кровь Распинаемый о всех положил еси, Слове: тело убо, да мя обновиши, кровь, да омыеши мя. Дух же предал еси, да мя приведеши, Христе, Твоему Родителю.

[Твое Кровь и тело, Слово, Ты принес в жертву за всех при распятии; Тело — дабы воссоздать меня, Кровь — дабы омыть меня, и Дух Ты, Христе, предал, дабы привести меня к Твоему Отцу.]

Соделал еси спасение посреде почвы, Щедре, да спасемся. Волею на древе распялся еси, Едем затворенный отверзеся, горняя и дольняя тварь, языцы вси, спасени, покланяются Тебе.

[Посреди почвы Ты устроил спасение, Милосердный, дабы мы спаслись; Ты добровольно распялся на древе; Едем затворенный открылся; Тебе поклоняются небесные и земные и все спасенные Тобою народы.]
(Пс. 73, 12)

Да будет ми купель кровь из ребр Твоих, вкупе и питие, источившее воду оставления, да обоюду очищаюся, помазуяся и пия, яко питие и помазание, Слове, животочная Твоя словеса.

[Да будет мне омовением Кровь из ребр Твоих и совместно питием, источившая оставление грехов, дабы мне и тем и вторым очищаться, Слове, помазуясь и напояясь животворными Твоими словами, как питием и мазью.]
(Ин. 19, 34)

Чашу Церковь стяжа, ребра Твоя живоносная, из нихже сугубыя нам источи токи разума и оставления во образ Древняго и Новаго, двоих вкупе Заветов, Спасе отечественный.

[Церковь купила себе Чашу в живоносном ребре Твоем, из которого проистек нам двойной поток оставления разумения и грехов, Спаситель отечественный, в образ обоих Заветов, Ветхого и Нового.]

Наг есмь чертога, наг есмь и брака, купно и вечери; светильник угасе, яко безъелейный, чертог заключися мне спящу, вечеря снедеся, аз же по ногу и руку связан, вон низвержен есмь.

[Я лишен брачного чертога, лишен и брака, и вечери; светильник, как без елея, погас; чертог закрылся на протяжении моего сна, вечеря окончена, а я, связанный по ногам и рукам, извержен вон.]
(Мф. 25, 1-13. Лк. 12, 35-37; 13, 24-27; 14, 7-24)

Слава, Троичен: Нераздельное существом, неслитное Лицы богословлю Тя, Троическое Едино Божество, яко Единоцарственное и Сопрестольное, вопию Ти песнь великую, в вышних трегубо песнословимую.

[Нераздельным по существу, неслиянным в Лицах богословски исповедую Тебя, Троичное Единое Божество, Соцарственное и Сопрестольное; возглашаю Тебе великую песнь, в небесных обителях троекратно прославляемую.]
(Ис. 6, 1-3)

И сейчас, Богородичен: И раждаеши, и девствуеши, и пребываеши обоюду естеством Дева, Рождейся обновляет законы естества, утроба же раждает нераждающая. Всевышний идеже хощет, побеждается естества чин: творит бо, елика хощет.

[И рождаешь Ты, и остаешься Девою, и в том и другом случае сохраняя по естеству девство. Рожденный Тобою обновляет законы природы, а невинное чрево рождает; в то время, когда желает Всевышний, то нарушается порядок природы, потому что Он творит, что желает.]

Песнь 5

Ирмос: От нощи утренююща, Человеколюбче, просвети, молюся, и настави и мене на повеления Твоя, и научи мя, Спасе, творити волю Твою.

[От ночи бодрствующего, просвети меня, молю, Человеколюбец, путеводи меня в повелениях Твоих и научи меня, Спаситель, выполнять Твою волю.]
(Пс. 62, 2; 118, 35 )

Яко тяжёлый нравом, фараону неприятному бых, Владыко, Ианни и Иамври, душею и телом, и загружён умом, но помози ми.

[По упорству я стал как ожесточённый нравом фараон, Владыко, по телу и душе я — Ианний и Иамврий, и по уму погрязший, но помоги мне.]
(Исх. 7, 11. 2 Тим. 3, 8)

Калу примесихся, окаянный, умом, омый мя, Владыко, банею моих слез, молю Тя, плоти моея одежду убелив яко снег.

[Загрязнил я, несчастный, собственный ум, но омой меня, Владыко, в купели слез моих молю Тебя, и убели, как снег, одежду плоти моей.]

Аще испытаю моя дела, Спасе, всякаго человека превозшедша грехами себе зрю, яко разумом мудрствуяй согреших, не неведением.

[Когда исследую собственные дела, Спаситель, то вижу, что превзошел я грехами всех людей, потому что я грешил с разумным сознанием, а не по неведению.]

Пощади, пощади, Господи, создание Твое, согреших, ослаби ми, яко естеством чистый Сам сый Един, и ин разве Тебе никтоже имеется не считая скверны.

[Пощади, Господи, пощади, создание Твое: я согрешил, забудь обиду мне, потому что лишь Ты один чист по природе, и никто, не считая Тебя, не чужд нечистоты.]

Мене для Всевышний сый, вообразился еси в мя, продемонстрировал еси чудеса, исцелив прокаженныя и разслабленнаго стягнув, кровоточивыя ток уставил еси, Спасе, прикосновением риз.

[Ради меня, будучи Всевышним, Ты принял мой образ, Спаситель, и, совершая чудеса, исцелял прокаженных, усиливал расслабленных, остановил кровотечение у кровоточивой прикосновением одежды.]
(Мф. 9, 20. Мк. 5, 25-27. Лк. 8, 43-44)

Припев: Преподобная мати Марие, моли Всевышнего о нас.

Струи Иорданския прешедши, получила еси покой безболезненный, плоти сласти избежавши, еяже и нас изми твоими молитвами, преподобная.

[Ты перешла поток Иорданский и купила покой безболезненный, покинув плотское наслаждение, от которого избавь и нас твоими молитвами, преподобная.]

Слава, Троичен: Тя, Троице, славим Единаго Всевышнего: Свят, Свят, Свят еси, Отче, Душе и Сыне, Простое Существо, Единице присно покланяемая.

[Тебя, Пресвятая Троица, прославляем за Единого Всевышнего: Свят, Свят, Свят Папа, Дух и Сын, Простое Существо, Единица всегда поклоняемая.]

И сейчас, Богородичен: Из Тебе облечеся в мое смешение, нетленная, безмужная Мати Дево, Всевышний, создавый веки, и соедини Себе человеческое естество.

[В Тебе, Нетленная, не познавшая мужа Матерь-Дево, облекся в мой состав сотворивший мир Всевышний и соединил с Собою людскую природу.]

Песнь 6

Ирмос: Возопих всем сердцем моим к щедрому Всевышнему, и услыша мя от ада преисподняго, и возведе от тли пузо мой.

[От всего сердца моего я воззвал к милосердному Всевышнему, и Он услышал меня из ада преисподнего и воззвал жизнь мою от погибели.]

Востани и побори, яко Иисус Амалика, плотския страсти, и гаваониты, лестныя помыслы, присно побеждающи.

[Восстань и побеждай плотские страсти, как Иисус Амалика, в любой момент побеждая и гаваонитян — обольстительные помыслы.]
(Исх. 17, 8. Нав. 8, 21)

Прейди, времене текущее естество, яко прежде ковчег, и почвы оныя буди во одержании обетования, душе, Всевышний повелевает.

[Душа, Всевышний повелевает: перейди, как некогда ковчег Иордан, текущее по собственному существу время и сделайся обладательницею обещанной почвы.]
(Нав. 3, 17)

Яко спасл еси Петра, возопивша спаси, предварив мя, Спасе, от зверя избави, простер Твою руку, и возведи из глубины греховныя.

[Подобно тому как Ты спас Петра, воззвавшего, поспеши, Спаситель, спасти и меня, избавь меня от чудовища, простерши Собственную руку, и выведи из глубины греха.]
(Мф. 14, 31)

Пристанище Тя вем утишное, Владыко, Владыко Христе, но от незаходимых отчаяния и глубин греха мя, предварив, избави.

[Тихое пристанище вижу в Тебе, Владыка, Владыка Христе, поспеши же избавить меня от отчаяния и непроходимых глубин греха.]

Слава, Троичен: Троица есмь Несложна, Нераздельна, раздельна Личне, и Единица есмь естеством соединена, Папа глаголет, и Сын, и Божественный Дух.

[Я — Троица Несоставная, Нераздельная, раздельная в лицах, и Единица, соединенная по существу; свидетельствует Папа, Божественный Дух и Сын.]

И сейчас, Богородичен: Утроба Твоя Всевышнего нам роди, воображена по нам, Егоже, яко Создателя всех, моли, Богородице, да молитвами Твоими оправдимся.

[Чрево Твое родило нам Всевышнего, принявшего отечественный образ; Его, как Создателя всей земли, моли, Богоматерь, дабы по молитвам Твоим нам оправдаться.]

Господи, помилуй (трижды). Слава, и сейчас:

Кондак, глас 6:

Душе моя, душе моя, востани, что спиши? Финиш приближается, и имаши смутитися: воспряни убо, да пощадит тя Христос Всевышний, везде сый и вся исполняяй.

[Душа моя, душа моя, восстань, что ты дремлешь? Финиш приближается, и ты смутишься; пробудись же, дабы пощадил тебя Христос Всевышний, Вездесущий и все наполняющий.]

Песнь 7

Ирмос: Согрешихом, беззаконновахом, неправдовахом пред Тобою, ниже соблюдохом, ниже сотворихом, якоже заповедал еси нам; но не предаждь нас до конца, отцев Боже.

[Мы согрешили, жили преступно, неправо поступали пред Тобою, не сохранили, не выполнили, что Ты заповедал нам; но не покинь нас до конца, Боже отцов.]
(Дан. 9, 5-6)

Манассиева собрала еси согрешения изволением, поставльши яко мерзости страсти и умноживши, душе, негодования, но того покаянию ревнующи тепле, стяжи умиление.

[Ты, душа, добровольно вместила правонарушения Манассии, поставив вместо идолов страсти и умножив мерзости; но усердно подражай и его покаянию с эмоцией умиления.]
(4 Цар. 21, 1-2)

Ахаавовым поревновала еси сквернам, душе моя, увы мне, была еси плотских скверн пребывалище и сосуд срамлен страстей, но из глубины твоея воздохни и глаголи Всевышнему грехи твоя.

[Ты подражала Ахаву в мерзостях, душа моя; увы, ты сделалась жилищем плотских нечистот и постыдным сосудом страстей; но воздохни из глубины собственной и поведай Всевышнему грехи собственные.]
(З Цар. 16, 30)

Заключися тебе небо, душе, и глад Божий постиже тя, егда Илии Фесвитянина, якоже Ахаав, не покорися словесем время от времени, но Сараффии уподобився, напитай пророчу душу.

[Заключилось небо для тебя, душа, и голод от Всевышнего отправлен на тебя, как некогда на Ахава за то, что он не послушал слов Илии Фесфитянина; но ты подражай вдове Сарептской, напитай душу пророка.]
(З Цар. 17, 8-9)

Попали Илиа время от времени дващи пятьдесят Иезавелиных, егда студныя пророки погуби, во обличение Ахаавово, но бегай подражания двою, душе, и укрепляйся.

[Илия попалил некогда два раза по пятьдесят служителей Иезавели, в то время, когда истреблял гнусных пророков ее в обличение Ахава; но ты, душа, избегай подражания обоим им и крепись в воздержании.]
(4 Цар. 1, 10-15)

Слава, Троичен: Троице Несложная, Нераздельная, Единосущная, и Естество Едино, Светове и Свет, и Свята Три, и Едино Свято поется Всевышний Троица; но прославь, прослави Животы и Живот, душе, всех Всевышнего.

[Троица Несложная, Нераздельная, Единосущная, и одно Божество, Светы и Свет, Три Святы и Одно Лицо Свято, Всевышний-Троица, прославляемая в песнопениях; прославь же и ты, душа, прославь Жизни и Жизнь — Всевышнего всех.]

И сейчас, Богородичен: Поем Тя, благословим Тя, покланяемся Ти, Богородительнице, яко Нераздельныя Троицы породила еси Единаго Христа Всевышнего и Сама отверзла еси нам, сущим на почвы, Небесная.

[Воспеваем Тебя, благословляем Тебя, поклоняемся Тебе, Богородительница, потому что Ты родила Одного из Нераздельной Троицы, Христа Всевышнего, и Сама открыла для нас, живущих на земле, небесные обители.]

Песнь 8

Ирмос: Егоже воинства небесная славят, и трепещут Херувими и Серафими, всяко тварь и дыхание, пойте, благословите и превозносите во вся веки.

[ Кого прославляют воинства небесные и пред Кем трепещут Серафимы и Херувимы, Того, все творения и существа, прославляйте, благословляйте и превозносите во все века.]

Правосуде Спасе, помилуй и избави мя огня и прещения, еже имам на суде праведно претерпети; ослаби ми прежде финиша добродетелию и покаянием.

[Правосудный Спаситель, помилуй и избавь меня от наказания и огня, которому я обязан справедливо подвергнуться на суде; забудь обиду меня прежде смерти, дав мне покаяние и добродетель.]

Яко разбойник вопию Ти: помяни мя; яко Петр, плачу горце: ослаби ми, Спасе; кличу, яко мытарь, слезю, яко блудница; приими мое рыдание, якоже время от времени хананеино.

[Как разбойник взываю к Тебе: отыщи в памяти меня; как Петр, горько плачу, Спаситель; как мытарь, издаю крик: будь милостив ко мне; проливаю слезы, как блудница; прими мое рыдание, как некогда от жены Хананейской.]
(Лк. 7, 37-38; 18, 13; 23, 42; 22, 62. Мф. 15, 22)

Гноение, Спасе, исцели смиренныя моея души, Едине Доктору, пластырь мне наложи, и елей, и вино, дела покаяния, умиление со слезами.

[Один Доктор — Спаситель, исцели гниение моей смиренной души; приложи мне пластырь, елей и вино — дела покаяния, умиление со слезами.]

Хананею и аз подражая, помилуй мя, вопию, Сыне Давидов; касаюся края ризы, яко кровоточивая, плачу, яко Мария и Марфа над Лазарем.

[Подражая жене Хананейской, и я взываю к Сыну Давидову: помилуй меня; касаюсь одежды Его, как кровоточивая, плачу, как Мария и Марфа над Лазарем.]
(Мф. 9, 20; 15, 22. Ин. 11, 33)

Слава, Троичен: Безначальне Отче, Сыне Собезначальне, Утешителю Благий, Душе Правый, Слова Божия Родителю, Отца Безначальна Слове, Душе Живый и Зиждяй, Троице Единице, помилуй мя.

[Безначальный Отче, Собезначальный Сын, Утешитель Благий, Дух Правый, Родитель Слова Божия, Безначальное Слово Отца, Дух, Животворящий и Созидающий, Троица Единая, помилуй меня.]

И сейчас, Богородичен: Яко от оброщения червленицы, Пречистая, умная багряница Еммануилева вовнутрь во чреве Твоем плоть исткася. Темже Божию матерь воистинну Тя почитаем.

[Мысленная порфира — плоть Еммануила соткалась в Твоего чрева. Пречистая, как бы из вещества пурпурного; потому мы почитаем Тебя, Подлинную Богоматерь.]

Песнь 9

Ирмос: Безсеменнаго зачатия Рождество несказанное, Матере безмужныя нетленен Плод, Божие бо Рождение обновляет естества. Темже Тя вси роди, яко Богоневестную Матерь, православно величаем.

[Рождество от бессеменного зачатия неизъяснимо, безмужной Матери нетленен Плод, потому что рождение Всевышнего обновляет природу. Исходя из этого Тебя, как Богоневесту-Матерь мы, все роды, православно величаем.]

Болезни исцеляя, нищим благовествоваше Христос Слово, вредныя уврачева, с мытари ядяше, со безбожники беседоваше, Иаировы дщере душу предумершую возврати осязанием руки.

[Врачуя болезни, Христос-Слово, благовествовал нищим, исцелял увечных, вкушал с мытарями, разговаривал с прикосновением и грешниками руки возвратил вышедшую из тела душу Иаировой дочери.]
(Мф. 4, 23; 9, 10-11. Мк. 5, 41-42)

Мытарь спасашеся, и блудница целомудрствоваше, и фарисей, хваляся, осуждашеся. Ов убо, очисти мя; ова же, помилуй мя; этот же величашеся вопия: Боже, благодарю Тя, и прочыя безумныя глаголы.

[Мытарь спасся и блудница сделалась целомудренною, а гордый фарисей подвергся осуждению, потому что первый взывал: Будь милостив ко мне; вторая: Помилуй меня; а последний тщеславно возглашал: Боже, благодарю Тебя… и другие сумасшедшие речи.]
(Лк. 7, 46-47; 18, 14)

Закхей мытарь бе, но обаче спасашеся, и фарисей Симон соблажняшеся, и блудница приимаше оставительная разрешения от Имущаго крепость оставляти грехи, юже, душе, потщися подражати.

[Закхей был мытарь, но спасся; Симон фарисей соблазнялся, а блудница взяла решительное прощение от Имеющего власть отпускать грехи; торопись, душа, и ты подражать ей.]
(Лк. 7, 39; 19, 9. Ин. 8, 3-11)

Блуднице, о окаянная душе моя, не поревновала еси, яже приимши мира алавастр, со слезами мазаше нозе Спасове, отре же власы, древних согрешений рукописание Раздирающаго ея.

[Бедная душа моя, ты не подражала блуднице, которая, забрав сосуд с миром, мазала со слезами и отирала волосами ноги Спасителя, порвавшего запись прошлых ее прегрешений.]
(Лк. 7, 37-38)

Грады, имже даде Христос благовестие, душе моя, уведала еси, како прокляти быша. Убойся указания, да не будеши якоже оны, ихже содомляном Владыка уподобив, кроме того до ада осуди.

[Ты знаешь, душа моя, как прокляты города, которым Христос благовестил Евангелие; страшись этого примера, дабы и тебе не быть, как они, потому что Владыка, уподобив их содомлянам, присудил их к аду.]
(Лк. 10, 12-15)

Да не горшая, о душе моя, явишися отчаянием, хананеи веру слышавшая, еяже дщи словом Божиим исцелися; Сыне Давидов, спаси и мене, воззови из глубины сердца, якоже она Христу.

[Не появляйся, душа моя, по отчаянию хуже хананеянки, слышавшей о вере, по которой Божиим словом исцелена дочь ее; взывай, как она, Христу из глубины сердца: Сын Давидов, спаси и меня.]
(Мф. 15, 22)

Слава, Троичен: Отца прославим, Сына превознесем, Божественному Духу правильно поклонимся, Троице Нераздельней, Единице по Существу, яко Свету и Светом, и Животу и Животом, Животворящему и Просвещающему финиши.

[Прославим Отца, превознесем Сына, с верою поклонимся Божественному Духу, Нераздельной Троице, Единой по существу, как Свету и Светам, Жизни и Судьбам, Животворящему и Просвещающему пределы вселенной.]

И сейчас, Богородичен: Град Твой сохраняй, Богородительнице Пречистая, в Тебе бо этот правильно царствуяй, в Тебе и утверждается, и Тобою побеждаяй, побеждает всякое искушение, и пленяет ратники, и проходит послушание.

[Сохраняй град Собственный, Пречистая Богородительница. Под Твоею защитою он царствует с верою, и от Тебя приобретает крепость, и при Твоем содействии неотразимо побеждает всякое бедствие, берет в плен неприятелей и держит их в подчинении.]

Припев: Преподобне отче Андрее, моли Всевышнего о нас.

Андрее честный и отче треблаженнейший, пастырю Критский, не престай моляся о прославляющих тя, да избавимся вси бешенства, и скорби, и тления, и прегрешений безграничных, чтущии твою память правильно.

[Андрей досточтимый, папа преблаженный, пастырь Критский, постоянно молись за прославляющих тебя, дабы избавиться от бешенства, скорби, бесчисленных прегрешений и погибели нам всем, искренно почитающим память твою.]

Великий канон — среда первой седмицы Великого поста


Интересные записи:

Понравилась статья? Поделиться с друзьями: